OBCHODNÉ PODMIENKY PRE NÁKUPY A OBJEDNÁVKY
spoločnosti KERKOSAND spol. s r.o.

906 07 Šajdíkove Humence 134, IČO: 36 219 371
zapísanej v OR OS Trnava, oddiel: Sro., vložka č. 13834/T

( Všeobecné nákupné podmienky )

 

I.               Úvod

  1. Účelom týchto všeobecných nákupných podmienok spoločnosti KERKOSAND spol. s r.o. 906 07 Šajdíkove Humence 134, IČO: 36 219 371 , zapísanej v OR OS Trnava, oddiel: Sro., vložka č. 13834/T (ďalej ako „odberateľ“) je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich zo vzájomných plnení realizovaných pri dodávkach pre odberateľa.
  2. Predmetom dodávok a plnení upravených týmito všeobecnými nákupnými podmienkami sú hnuteľné veci, práce a služby (ďalej len „dodávka“ alebo „plnenie“) objednané a kupované spoločnosťou KERKOSAND .

II.              Platnosť

Tieto všeobecné nákupné podmienky sa vzťahujú na všetky dodávky a plnenia dodávané tretími osobami pre odberateľa, pokiaľ osobitné zmluvné dojednania neustanovia inak, prípadne nebude dohodou zmluvných strán vylúčená ich platnosť a účinnosť.

III.              Miesto plnenia

Za miesto plnenia dodávok pre odberateľa sa zásadne považuje sídlo odberateľa, pokiaľ nebude výslovne v zmluve alebo v objednávke uvedené iné miesto pre poskytnutie plnenia.

IV.             Objednávka a potvrdenie objednávky

  1. Odberateľ objednáva dodávku formou písomnej objednávky zaslanej na kontaktnú adresu dodávateľa.
  2. Dodávateľ je povinný písomne potvrdiť objednávku odberateľa do 2 dní po jej odoslaní zo strany odberateľa a to jej podpísaním a zaslaním späť odberateľovi.
  3. V prípade, že zo strany dodávateľa nedôjde k potvrdeniu objednávky odberateľa, považuje sa objednávka odberateľa za prijatú, ak dodávateľ voči nej v priebehu 2 dní po jej odoslaní nevznesie žiadnu námietku, prípadne ju v tejto lehote neodmietne.
  4. Rozsah objednanej dodávky je daný jej vymedzením v objednávke. Dodatočné zmeny (ústne, telefonické) sú účinné len na základe následného písomného potvrdenia predmetných zmien zo strany odberateľa.
  5. Dodávateľ je povinný bezodkladne oznámiť odberateľovi všetky zmeny, najmä technického charakteru, ktoré aktuálne eviduje voči svojim ponukovým, katalógovým a iným sprístupneným údajom. Odberateľ je oprávnený po oznámení zmeny zrušiť objednávku, prípadne odstúpiť od zmluvy.

V.              Ceny, faktúry a platobné podmienky

  1. Všetky uvádzané ceny – v objednávke, zmluve, cenníkoch dodávateľa, prospektoch a pod. sa rozumejú ako ceny dohodnuté bez DPH, pokiaľ tam výslovne nie je uvedené, že sa jedná o ceny s DPH.
  2. V dohodnutej cene sú zahrnuté všetky náklady dodávateľa spojené s uskutočnením dodávky do miesta plnenia, respektíve v mieste plnenia.
  3. Pokiaľ nebude osobitne dojednané inak, je dodávateľ oprávnený fakturovať cenu dodávky až po jej úplnej a riadnej realizácii a potvrdenom prevzatí zo strany odberateľa, respektívne ním poverenej alebo určenej zodpovednej osoby. Prípadné zálohy alebo platby vopred je možné dohodnúť písomne.
  4. Doba splatnosti faktúr vystavených dodávateľom je minimálne 30 dní od dátumu vystavenia faktúry, ak nie je dohodnuté inak. V prípade, že faktúra nebude riadne vystavená so všetkými náležitosťami daňového dokladu spolu s číslom objednávky, začne tu uvedená doba splatnosti plynúť až odo dňa doručenia riadne vystavenej (opravenej) faktúry.
  5. Odberateľ je oprávnený započítať voči dodávateľovi všetky na započítanie spôsobilé pohľadávky.
  6. Akékoľvek zmeny relevantné pre uskutočnenie platby je dodávateľ povinný bezodkladne oznámiť odberateľovi, inak odberateľ nezodpovedá za omeškanie platby.

VI.             Termíny a prekročenie termínov

  1. Termíny pre dodávky a plnenia uvedené v zmluve alebo v objednávke sú záväzné. Včasnosť dodávok alebo dodatočných plnení sa posudzuje podľa  okamihu ich dodania na miesto určenia udané odberateľom. Pri plneniach alebo dodávkach, ktoré spočívajú či už úplne alebo čiastočne vo vykonaní prác, respektíve v poskytnutí služby, sa včasnosť posudzuje podľa okamihu oznámenia dodávateľa o možnosti prevziať dodávku alebo plnenie. Prekročením termínov sa dostáva dodávateľ aj bez upomienky do omeškania.
  2. Dodávateľ je povinný bez meškania oznámiť odberateľovi hrozbu nedodržania termínu dodávky alebo plnenia. Takéto oznámenie oprávňuje odberateľa v prípadoch, keď nemá záujem na oneskorenej dodávke, odstúpiť od zmluvy alebo zrušiť objednávku. V pochybnostiach sa vychádza z toho, že odberateľ nikdy nemá záujem na oneskorenej dodávke .
  3. Ak dôjde k prekročeniu dohodnutých termínov dodávok alebo plnení z dôvodov na strane dodávateľa, je odberateľ oprávnený požadovať za každý deň omeškania  zmluvnú pokutu  vo výške 0,05% z ceny predmetu dodávky, ak nie je dohodnuté inak . Odberateľ je oprávnený započítať uplatnenú zmluvnú pokutu oproti svojim záväzkom zaplatiť za realizované dodávky.

VII.             Dodávka, kvalita

  1. Dodávka sa považuje za riadne uskutočnenú, pokiaľ je uskutočnená včas, v dohodnutom množstve a dohodnutej kvalite.
  2. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, realizuje dodávateľ dodávky počas pracovnej doby u odberateľa.
  3. Za dohodnuté množstvo sa pokladá množstvo uvedené v zmluve alebo v objednávke. Odberateľ si vyhradzuje právo akceptovať aj zvýšenú alebo zníženú dodávku, pričom dodávateľ je oprávnený fakturovať len skutočne dodané množstvo.
  4. Odberateľ je oprávnený požadovať doplnenie zníženej dodávky (aj expresným spôsobom), respektíve odmietnuť prevyšujúcu časť dodávky a to všetko na náklady dodávateľa. Dodatočné doplnenie zníženej dodávky nemá vplyv na nárok odberateľa na zaplatenie v týchto všeobecných nákupných podmienkach uvedenej zmluvnej pokuty pre prípad omeškania dodávateľa.
  5. Ak je predmetom dodávky tovar tento musí byť dodaný v primeranom obale s prihliadnutím na charakter predmetu dodávky.
  6. Pokiaľ predmet dodávky svojím charakterom vyžaduje sprievodnú dokumentáciu (návod na použitie, vysvetlivky a pod.), považuje sa dodávka za kompletnú až obdržaním sprievodnej dokumentácie, ak táto nie je súčasťou dodávky. Odberateľ si vyhradzuje právo požadovať na náklady dodávateľa sprievodnú dokumentáciu v slovenskom jazyku aj v prípade, že príslušné právne predpisy takúto povinnosť nestanovujú.
  7. Všetky dodávky podľa týchto všeobecných obchodných podmienok musia spĺňať kvalitatívne štandardy európskych a slovenských technických noriem. Tam, kde to právne predpisy vyžadujú musia byť vykonané príslušné certifikácie, skúšky, prípadne iné úkony zabezpečujúce a preukazujúce požadovanú kvalitu a bezpečnosť predmetu dodávky a doklady o tom musia byť pri odovzdávaní dodávky predložené odberateľovi .
  8. Dodávateľ je na požiadanie odberateľa a na svoje náklady povinný predložiť v kópii všetku dokumentáciu vzťahujúcu sa k predmetu dodávky, z ktorej bude zrejmé dodržanie povinnosti podľa predchádzajúceho odseku.

VIII.            Nebezpečenstvo škody a prechod vlastníckeho práva

  1. Nebezpečenstvo škody na dodávke prechádza na odberateľa až prevzatím dodávky, prípadne iného plnenia v zmysle týchto všeobecných nákupných podmienok.
  2. Vlastníctvo prechádza na odberateľa momentom prevzatia predmetu dodávky alebo plnenia na určenom mieste a potvrdením dodacieho listu, prípadne iného dokumentu preukazujúceho plnenie.
  3. Ustanovenie ods.2. sa nepoužije pre prípady dodania stavby na pozemku odberateľa , ktorá je od počiatku vo vlastníctve odberateľa, rovnako to platí aj pre akékoľvek výsledky stavebných prác na stavebných objektoch odberateľa ako aj pre veci zabudovávané alebo pevne spájané s vecami, ktoré sú vo vlastníctve odberateľa .

IX.             Vstupná kontrola

Odberateľ uskutoční v čase prechodu nebezpečenstva  škody na dodávke vstupnú kontrolu predmetu dodávky alebo plnenia v rozsahu kontroly druhu, množstva, viditeľných vád a škôd spôsobených prepravou. Neskôr zistené vady oznámi odberateľ dodávateľovi bezodkladne po ich zistení.

X.              Zodpovednosť za vady

  1. Dodávateľ sa zaručuje, že jeho dodávka/plnenie je bezvadná a že je vhodná na dohodnutý účel použitia a že spĺňa dohodnutú akosť ako aj všetky garancie dané v zmluve, v objednávke, prípadne v iných podkladoch.
  2. Záručná doba je minimálne 24 mesiacov od prevzatia dodávky alebo plnenia odberateľom, pre stavby a stavebné práce platí minimálna záručná doba 48 mesiacov . Pokiaľ dodávateľ poskytuje na predmet dodávky alebo plnenia dlhšiu záručnú dobu, je povinný vystaviť odberateľovi záručný list a tento mu odovzdať pre preberaní dodávky alebo plnenia.
  3. Pokiaľ sa vyskytnú vady pred alebo pri prechode nebezpečenstva škody na dodávke  alebo v priebehu doby uvedenej v predchádzajúcom odseku, môže odberateľ na základe vlastnej voľby požadovať od dodávateľa na jeho náklady dodávku  bezvadnej veci  alebo odstránenie vád, ak sú vady odstrániteľné, prípadne požadovať primeranú zľavu z dohodnutej ceny dodávky alebo plnenia. Uvedenou možnosťou nie je dotknuté právo odberateľa odstúpiť od zmluvy.
  4. Ak na základe požiadavky odberateľa nedôjde zo strany dodávateľa k odstráneniu zistených a vytknutých vád, alebo náhradné, respektíve dodatočné plnenie nie je úspešné, možné alebo je príliš náročné, alebo je dodávateľ s takýmto plnením v omeškaní, má odberateľ možnosť voľby medzi odstúpením od zmluvy alebo znížením ceny dodávky. Ďalšie zákonné nároky v súvislosti s nedodržaním prevzatých garancií a náhradou škody zostávajú nedotknuté.
  5. Počas odstraňovania vád na dodávke alebo na plnení sa plynutie záručných dôb prerušuje až do ich úplného odstránenia.

XI.             Postúpenie pohľadávok

  1. Dodávateľ je oprávnený postúpiť pohľadávky voči odberateľovi z realizovanej dodávky alebo plnenia len s jeho písomným súhlasom. Porušenie tejto zásady oprávňuje odberateľa k úplnému alebo čiastočnému odstúpeniu od zmluvy, zrušeniu objednávky ako aj k náhrade škody.

XII.             Povinnosť mlčanlivosti

  1. Dodávateľ a odberateľ sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach súvisiacich s dodávkami a plneniami na ktoré sa vzťahujú tieto všeobecné nákupné podmienky, mimo skutočností alebo informácií, ktoré sa stali verejne známe iným spôsobom. V prípade porušenia tejto povinnosti je strana povinná nahradiť druhej strane spôsobenú škodu.

XIII.            Spracúvanie osobných údajov

  1. Odberateľ vyhlasuje, že v prípade spracúvania osobných údajov fyzických osôb z dôvodu, že takéto spracúvanie je nevyhnutné na plnenie zmluvy predmetom ktorej je dodávka, alebo plnenie jeho zákonnej povinnosti alebo iný zákonný dôvod na jeho strane, bude dodržiavať podmienky stanovené platnou právnou úpravou, najmä nariadením (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým za zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov.
  2. Informácie o spracúvaní osobných údajov:

Prevádzkovateľ osobných údajov: KERKOSAND spol. s r.o. 906 07 Šajdíkove Humence 134, IČO: 36 219 371 , zapísanej v OR OS Trnava, oddiel: Sro., vložka č. 13834/T,

Spracúvané osobné údaje, najmä: meno, priezvisko, telefónne číslo, emailová adresa kontaktnej osoby Dodávateľa; meno, priezvisko, identifikačné číslo osoby (IČO), daňové identifikačné číslo (DIČ), identifikačné číslo pre DPH (IČDPH), telefónne číslo, emailová adresa, poštová adresa alebo adresa trvalého pobytu Dodávateľa-fyzickej osoby.

Účelom spracúvania osobných údajov je najmä: (i) objednanie a nákup hnuteľných vecí, prác a služieb od Objednávateľa v zmysle Dodávky; (ii) vedenie evidencie faktúr pre potreby účtovníctva a plnenie daňových povinností a iných zákonných povinností; (iii)  preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov vyplývajúcich z Dodávky, (iv) ochrana pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a financovanie terorizmu, (v) sledovanie oprávnených záujmov Odberateľa a iné.

Odberateľ spracúva osobné údaje najdlhšie počas doby trvania účelu spracúvania.

  1. Poskytnutie spracúvaných osobných údajov Dodávateľom je nevyhnutné na uskutočnenie nákupu Dodávky. Následkom neposkytnutia takýchto osobných údajov môže byť nemožnosť uskutočniť nákup Dodávky od Dodávateľa.
  2. Fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú, jej zákonný alebo ustanovený zástupca, alebo iná osoba oprávnená konať v mene tejto fyzickej osoby, môže požadovať od Objednávateľa potvrdenie o spracúvaní jej osobných údajoch ako aj informácie o účele spracúvania; kategóriách osobných údajov, príjemcoch osobných údajov, dobe ich uchovávania, o práve podať sťažnosť na dozorný orgán, o prípadnej existencii automatizovaného rozhodovania vrátanie profilovania. Objednávateľ vydá fyzickej osobe takéto potvrdenie v papierovej alebo elektronickej forme v závislosti od formy komunikácie, ktorú si zvolila fyzická osoba alebo osoba konajúca v jej mene pri prvej komunikácii s Objednávateľom.
  3. Fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú, jej zákonný alebo ustanovený zástupca, alebo iná osoba oprávnená konať v mene tejto fyzickej osoby, môže požadovať od Objednávateľa aby opravil alebo doplnil osobné údaje, ktoré sa jej týkajú.
  4. Fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú, jej zákonný alebo ustanovený zástupca, alebo iná osoba oprávnená konať v mene tejto fyzickej osoby, môže požadovať od Objednávateľa vymazať osobné údaje za podmienky, že už neexistuje účel, na ktorý sa získali a spracúvali; odvolá svoj súhlas; osobné údaje boli spracúvané nezákonne; alebo za účelom splnenia povinnosti podľa práva Únie alebo práva členského štátu, ktorému objednávateľ podlieha.
  5. Fyzická osoba, ktorej osobné údaje sa spracúvajú, jej zákonný alebo ustanovený zástupca, alebo iná osoba oprávnená konať v mene tejto fyzickej osoby, môže požadovať od Objednávateľa, aby obmedzil spracúvanie osobných údajov ak: napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Objednávateľovi overiť ich správnosť; alebo je spracúvanie protizákonné a dotknutá osoba namieta vymazanie a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia; alebo Objednávateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov.
  6. Dodávateľ vyhlasuje, že je oprávnený poskytnúť Objednávateľovi osobné údaje uvedené v bode 2 tohto článku na účely ich spracúvania uvedené v týchto Všeobecných nákupných podmienkach. V prípade, že sa preukáže opak v dôsledku čoho Objednávateľ poruší platné právne predpisy na ochranu osobných údajov, Dodávateľ sa zaväzuje uhradiť Odberateľovi akýkoľvek nárok tretej osoby voči Objednávateľovi, ktoré mu vznikli následkom alebo v príčinnej súvislosti s takýmto porušením.
  7. Objednávateľ neprenáša spracúvané osobné údaje do tretích krajín.
  8. Ďalšie informácie o ochrane osobných údajov nájdete na [•]

XIV.            Ostatné

  1. Dodávateľ môže realizovať dohodnutú dodávku alebo plnenie prostredníctvom subdodávateľov len s predchádzajúcim písomným súhlasom odberateľa. Udelenie súhlasu nemá vplyv na zodpovednosť dodávateľa voči odberateľovi. Ustanovenie tohto odseku sa nevzťahuje na subdodávky spočívajúce vo vykonaní prepravy do miesta plnenia.
  2. Dodávateľ udeľuje súhlas so spracovaním svojich osobných údajov ako aj ním poverených osôb komunikujúcich s odberateľom pre evidenčné potreby odberateľa. Ak právny predpis vyžaduje udelenie osobitného súhlasu za účelom spracovania osobných údajov v informačnom systéme, zaväzuje sa dodávateľ potrebný súhlas udeliť, resp. ho od tretích osôb získať . V prípade ak sa následne zistí, že takýto súhlas nebol udelený ponesie dodávateľ všetky s tým spojené pokuty a sankcie .
  3. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými nákupnými podmienkami sa vzťahujú právne predpisy platné v Slovenskej republike.
  4. V prípade neúčinnosti jednotlivých ustanovení ostávajú zvyšné ustanovenia záväzné.
  5. Tieto všeobecné nákupné podmienky sú účinné počnúc 25.05.2018.